Wednesday, August 28, 2013

ფე­მი­ნის­ტი მხატ­ვ­რე­ბი აშშ-დან



    1972 წელს აშშ-ში ნიუ იორ­კის შტა­ტის ქა­ლაქ ბრუკ­ლინ­ში ის­ტო­რი­ულ-სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო რა­ი­ონ­ში DUMBO პირ­ვე­ლი ფე­მი­ნის­ტუ­რი გა­ლე­რეა A.I.R. (Artists in Residence „ მხატ­ვ­რე­ბი სტუმ­რად“) და­არ­ს­და, რომ­ლის მი­ზა­ნი გახ­ლ­დათ ქა­ლი მხატ­ვ­რე­ბის­თ­ვის პრო­ფე­სი­უ­ლი თვით­გა­მო­ხატ­ვის ალ­ტერ­ნა­ტი­უ­ლი სივ­რ­ცის შექ­მ­ნა.

    ზე­მოხ­სე­ნე­ბუ­ლი გა­ლე­რეა, ფაქ­ტობ­რი­ვად, გახ­და გა­მომ­სახ­ვე­ლო­ბით ხე­ლოვ­ნე­ბა­ში (მათ შო­რის, ბუ­ნებ­რი­ვია, ფო­ტო­ხე­ლოვ­ნე­ბა­შიც) რო­გორც ამე­რი­კელ, ასე­ვე უცხო­ელ ქალ­თა ხედ­ვი­სა და შე­მოქ­მ­დე­ბი­თო­ბის პრო­პა­გან­დის­ტი: გახ­ს­ნის­თა­ნა­ვე „ეიაიარ­ში“ მო­ეწყო ფრან­გი, იაპო­ნე­ლი, ის­რა­ე­ლე­ლი და არა­ერ­თი სხვა ქვეყ­ნის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი არ­ტის­ტე­ბის ექ­ს­პო­ზი­ცი­ე­ბი, რო­მე­ლიც ქალ­თა გლო­ბა­ლუ­რი დი­ა­ლო­გი­სა და უერ­თი­ერ­თ­გაც­ნო­ბის მას­ტი­მუ­ლი­რე­ბე­ლი გახ­და.

    ამ­გ­ვა­რი გა­ლე­რე­ის შექ­მ­ნა მძლავ­რი მა­გა­ლი­თი იყო იმი­სა, რომ ქა­ლებს ამე­რი­კის სხვა შტა­ტებ­შიც სპე­ცი­ა­ლი­ზი­რე­ბუ­ლი სა­გა­მო­ფე­ნო დარ­ბა­ზე­ბი და­ე­არ­სე­ბი­ანთ, რომ­ლის მი­ზა­ნი იქ­ნე­ბო­და არა მარ­ტო ქალ­თა ხე­ლოვ­ნე­ბის წარ­მო­ჩე­ნა, არა­მედ ხე­ლო­ვა­ნი ქა­ლე­ბის­თ­ვის ლექ­ცი­ე­ბის, სიმ­პო­ზი­უ­მე­ბის, სა­დის­კუ­სიო სივ­რ­ცე­ე­ბის, სტა­ჟი­რე­ბის თუ მო­ხა­ლი­სე­ო­ბის, სას­ტი­პენ­დიო პროგ­რა­მე­ბის შე­თა­ვა­ზე­ბა. A.I.R., ფაქ­ტობ­რი­ვად, ამე­რი­კის პირ­ვე­ლი გა­ლე­რეაა, რო­მე­ლიც ფე­მი­ნის­ტურ არტს მი­ეძღ­ვ­ნა და, შე­საძ­ლე­ბე­ლია, მსოფ­ლი­ო­ში პირ­ვე­ლიც. მი­სი და­მა­არ­სებ­ლე­ბი არი­ან ქა­ლი მხატ­ვ­რე­ბი და ხე­ლოვ­ნე­ბათ­მ­ცოდ­ნე­ე­ბი, გა­მომ­სახ­ვე­ლო­ბის თე­მა­ტი­კა კი ძა­ლი­ან ფარ­თეა: ზო­გა­დად თა­ნა­მედ­რო­ვე სამ­ხატ­ვ­რო ეკ­ლექ­ტუ­რი ფერ­წე­რუ­ლი ენი­დან ვიდ­რე სპე­ცი­ფი­უ­რამ­დე თუ კონ­ცეპ­ტუ­ა­ლუ­რამ­დე - ქა­ლის რეპ­რო­დუქ­ცი­უ­ლი უფ­ლე­ბე­ბი­სა და მე­სა­მე სამ­ყა­როს ქალ­თა პრობ­ლე­მე­ბის ერ­თობ­ლი­ო­ბის გა­მო­ხატ­ვამ­დე.



    ზაფხუ­ლის და­საწყის­ში A.I.R.-ში სა­მი მხატ­ვ­რის ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო ნა­მუ­შევ­რე­ბი გა­მო­ი­ფი­ნა. ნენ­სი ლე­ზა­რის ნა­ხა­ტე­ბი ტი­ლო­ზე გა­და­ტა­ნი­ლი მოძ­რა­ვი ენერ­გი­უ­ლი და ფე­რა­დი სითხე­ე­ბია. მხატ­ვა­რი ცდი­ლო­ბას ამ ფე­რა­დო­ვან ხა­ზებ­ში დრო­ის მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბაც მო­ა­თავ­სოს, რო­გორც სიზ­მა­რი ან მეხ­სი­ე­რე­ბა, რო­ცა რამ­დე­ნი­მე რე­ა­ლო­ბა ერ­თ­მა­ნეთს გა­დაჰ­კ­ვეთს, ერ­წყ­მის და მე­რე ერ­თ­მა­ნეთს შორ­დე­ბა. ზო­გი­ერ­თი ნა­ხა­ტი კონ­ტ­რას­ტუ­ლი ფე­რე­ბის ხა­ზე­ბია, ზო­გი­ერ­თი კი - მძი­მე წყალ­ში სხვა­დას­ხ­ვა ფე­რი­სა და სიბ­ლან­ტის მელ­ნის ჩაღ­ვ­რილ წვე­თებ­სა და ჭავ­ლებს ჰგავს. კრი­ტი­კო­სებ­მა მის ნა­მუ­შევ­რებს „სი­ნათ­ლით და­ხა­ტუ­ლე­ბი“, „მშვი­დი და მშფოთ­ვა­რე“, „ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი ქა­ო­სი“ უწო­დეს და ამი­ტო­მაც ფე­მი­ნის­ტუ­რი ხე­ლოვ­ნე­ბის გა­ლე­რე­ა­ში გა­მო­ფე­ნილ ლე­ზა­რის ნა­ხა­ტე­ბის ექ­ს­პო­ზი­ცი­ა­საც ასე და­ერ­ქ­ვა - „სი­ნათ­ლის ხა­ზე­ბი“. გა­ლე­რე­ა­ში გა­მო­ფე­ნი­ლი ნა­ხა­ტე­ბი ხე­ლო­ვა­ნის 40 წლი­ა­ნი შე­მოქ­მე­დე­ბის ერ­თ­გ­ვა­რი კო­ლექ­ციაა, თით­ქოს იგი ერ­თ­დ­რო­უ­ლად სივ­რ­ცის გა­ცოცხ­ლე­ბა­საც და გა­შე­შებ­სა­საც ცდილბს. მი­სი პორ­ტ­რე­ტე­ბი შიშ­ვე­ლი გრა­ფი­კა, ხა­ზის სა­ო­ცა­რი გრძნო­ბაა, სა­დაც თვალ­თან მოწყე­ნი­ლი ყა­ყა­ჩო შე­იძ­ლე­ბა გა­მოჩ­ნ­დეს ან­და სა­ხე­ზე აბურ­დულ თმებ­ში ადა­მი­ა­ნის სხე­უ­ლის კონ­ტუ­რე­ბი; მის სა­ღე­ბა­ვე­ბის ქა­ოს­ში კი - სამ­კუთხა დრო­შე­ბი, თვა­ლე­ბი, შუბ­ლ­ზე ნა­ო­ჭე­ბი, ადა­მი­ა­ნი­სა თუ ცხო­ვე­ლე­ბის მოძ­რა­ო­ბა. „ყვე­ლა­ზე სა­ო­ცა­რი ისაა, რო­ცა არ იცი რას ხა­ტავს, შე­დე­გად კი იღებ აბ­ს­ტ­რაქ­ტუ­ლი­სა და ლი­რი­უ­ლო­ბის ნა­ზავს, რო­მელ­საც იმ წერ­ტი­ლამ­დე მიჰ­ყავ­ხარ, სა­დამ­დეც გო­ნე­ბა მი­გიშ­ვებს“ - ამ­ბობს მხატ­ვა­რი.



    შვე­დი ხე­ლო­ვა­ნი ანი­კა ერიქ­სე­ნის კომ­პო­ზი­ცია ვირ­ჯი­ნია ვულ­ფის მოთხ­რო­ბის „სა­კუ­თა­რი ოთა­ხის“ სეხ­ნიაა, ხო­ლო შთა­გო­ნე­ბის წყა­რო ვულ­ფის კრე­ა­ტი­უ­ლო­ბის პი­რო­ბე­ბის: თა­ვი­სუფ­ლე­ბის, ფუ­ლი­სა და სა­კუ­თა­რი ოთა­ხის გარ­და, აინ­შ­ტა­ი­ნის ფარ­დო­ბი­თო­ბის თე­ო­რი­აც. ფი­ზი­კა­ში აინ­შ­ტა­ი­ნის კონ­ცეპ­ტი დრო­ი­სა და სივ­რ­ცის გან­ცალ­კა­ვე­ბუ­ლო­ბას აქ­რობს და დრო­ის­გან­ზო­მი­ლე­ბი­ან უნი­ვერ­ს­ში ისე­თი სივ­რ­ცე იქ­მ­ნე­ბა, სა­დაც ყვე­ლა­ფე­რი შე­იძ­ლე­ბა მოხ­დეს. პრო­ფე­სი­ით ხე­ლოვ­ნე­ბის ის­ტო­რი­კო­სი ანი­კა ერიქ­სე­ნი ბავ­შ­ვის ფსი­ქო­ლო­გი­ით, არ­ტ­თე­რა­პი­ით, პე­და­გო­გი­კით და­ინ­ტე­რეს­და და ეს სა­სა­წავ­ლო კურ­სე­ბი შვე­დე­თის სხვა­დას­ხ­ვა უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­ში გა­ი­ა­რა. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, რომ მი­სი ხე­ლოვ­ნე­ბა, რო­გორც თა­ვად ამ­ბობს, მოწყ­ვ­ლად ადა­მი­ა­ნებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბით იქ­მ­ნე­ბა. ანი­კა ცდი­ლობს ნაც­ნობ­თა წრე გა­ა­ფარ­თო­ვოს, უფ­რო სწო­რედ, ნაც­ნობ­თა წრე სხვა­დას­ხ­ვა პრო­ფე­სი­ის ადა­მი­ა­ნე­ბით გა­ამ­დიდ­როს, რაც, ანი­კას აზ­რით, მის ხე­ლოვ­ნე­ბას უფ­რო ეგ­ზის­ტენ­ცი­ა­ლურ დატ­ვირ­თ­ვას მის­ცემს. რო­ცა მან აკ­ვა­რე­ლი­თა და ტუ­შით და­იწყო ხატ­ვა, მან ქა­ლე­ბი და­ხა­ტა - ის ქა­ლე­ბი, რომ­ლებ­მაც მის ცხოვ­რე­ბა­ში მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი რო­ლი ითა­მა­შეს.

    A.I.R. გა­ლა­რე­ის კე­დელ­ზე გა­მო­ი­ფი­ნა ანი­კა ერიქ­სე­ნის მი­ერ და­ხა­ტუ­ლი 75 ქა­ლის ჩვენ­ს­კენ ზურ­გით შებ­რუ­ნე­ბუ­ლი თა­ვი, თით­ქოს ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი ჩვენ­გან სადღაც შორს მი­დი­ან. ანი­კამ ამ პროქტს „ყუ­თი.75“ და­არ­ქ­ვა. ეს მი­სი ცხოვ­რე­ბის, რო­გორც თა­ვად უწო­დებს „რო­ლუ­რი მო­დე­ლე­ბი“ არი­ან: პო­ლი­ტი­ტი­კუ­რი აქ­ტივ­ს­ტი, არ­ქი­ტექ­ტო­რი, სტუ­დენ­ტი, მომ­ღე­რა­ლი, მწე­რა­ლი..... და­ბა­ზის ერთ - ერთ კუთხე­ში 75 და­ნომ­რი­ლი მუ­ყა­ოს თეთ­რი ყუ­თი დგას, რომ­ლებ­შიც ამ შებ­რუ­ნე­ბულ თა­ვე­ბი­ა­ნი ქა­ლე­ბის პორ­ტ­რე­ტე­ბია, ხო­ლო მა­თი ვი­ნა­ო­ბა ნუ­მე­რა­ცი­ის მი­ხედ­ვით იქ­ვე ჟურ­ნალ­შია მო­ცე­მუ­ლი. ნე­ბის­მი­ერ მსურ­ველს შე­იძ­ლია იყი­დოს/“იშ­ვი­ლოს“ ყუ­თი და სახ­ლ­ში წა­ღე­ბით მას ანუ ყუთ­ში მო­თავ­სე­ბულ ქალს „სა­კუ­თა­რი ოთა­ხი“/ „სა­კუ­თა­რი სივ­რ­ცე“ აჩუ­ქოს. თი­თო ყუ­თი 75 დო­ლა­რი ღირს. გა­დახ­დი­ლი თან­ხა კი სრუ­ლად ანი­კას მშბლი­ურ ქა­ლაქ გივ­ლე­ში არ­სე­ბულ ქალ­თა თავ­სა­ფარს გა­და­ე­ცე­მა, უფ­რო სწო­რედ იმ მო­ხა­ლი­სე­ებს, რომ­ლე­ბიც ამ თავ­შე­სა­ფარს ემ­სა­ხუ­რე­ბი­ან. შე­მოდ­გო­მა­ზე კი ანი­კა თა­ვად აპი­რებს ქალ­თა თავ­შ­საფ­რის პრო­ექ­ტ­ში ჩაბ­მას. მხატ­ვარ­მა ასე­ვე და­ტო­ვა თა­ვი­სი „ემე­ი­ლი“, რა­თა მსურ­ვე­ლებ­მა, რომ­ლებ­საც უნ­დათ ამ პრო­ექ­ტის გან­ვი­თა­რე­ბის შე­სა­ხებ გა­ი­გონ, თა­ვად ანი­კა ერიქ­სე­ნის­გან შე­იტყონ.



    A.I.R. - ის გა­მო­ფე­ნის სა­ხელ­წო­დე­ბით „ბრჭყვი­ა­ლა წერ­ტი­ლი“ ავ­ტო­რი შან­ტი გრუმ­ბი­ნი უჩ­ვე­უ­ლო ხე­ლო­ვა­ნია, რო­მელ­მაც თა­ვი­სი ექ­ს­პო­ზი­ცი­ის სა­ხელ­წო­დე­ბა IXX სა­უ­კუ­ნის პო­ლი­ტი­კურ-პრო­პა­გან­დის­ტულ ტერ­მინს Glittering Generalities -ს (ბრჭყვი­ა­ლა ერ­თო­ბა/ ბუნ­დო­ვა­ნე­ბა) და­უ­კავ­ში­რა. ეს ცნე­ბა არა ინ­ფორ­მა­ცი­ის მა­ტა­რე­ბელს, არა­მედ პო­ზი­ტი­უ­რი კლი­შე­ე­ბის, გრძნო­ბე­ბის აღ­მ­ძ­ვ­რელ ხა­ტებ­სა და ემო­ცი­ებს უკავ­შირ­დე­ბა; იმ სიტყ­ვებს და ცნე­ბებს, რომ­ლე­ბიც ზო­გად­სა­კა­ცობ­რიო ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს მო­ი­ცავს. მხატ­ვ­რის ნა­მუ­შევ­რე­ბის ფორ­მა­ლუ­რი სა­ფუძ­ვე­ლი კი გახ­ლავთ გა­ზე­თი „ნიუ იორკ თა­იმ­სის“ ფურ­ც­ლე­ბი, რო­მელ­საც მხატ­ვა­რი კონ­ცეპ­ტუ­ა­ლუ­რი მა­სა­ლის­თ­ვის იყე­ნებს. გა­ზე­თის ფურ­ც­ლის გა­დი­დე­ბულ ფორ­მატ­ზე შან­ტი გრუმ­ბი­ნი სიტყ­ვებს შლის, აჯ­გუ­ფებს, ფორ­მას აძ­ლევს და მათ ერ­თ­გ­ვარ რით­მ­ში აქ­ცევს. ასე­ვე იყე­ნებს ახალ მე­დი­ურ „ილე­თებს“ - კომ­პაქტ დის­კებს, კომ­პი­უ­ტე­რულ ატ­რი­ბუ­ტი­კის ნა­ტე­ხებს, ასე­ვე სარ­კე­ებს, ბრჭყვი­ა­ლა საგ­ნებს, მი­ნას და და­ქუც­მა­ცე­ბულ ნაჭ­რებს, ფორ­მად კი - მი­ნი­მა­ლის­ტურ ბა­დეს. წი­ნა ხედ­ზე იხა­ტე­ბა ომის, პო­ლი­ტი­კუ­რი კამ­პა­ნი­ე­ბი­სა და ფუ­ფუ­ნე­ბის საგ­ნე­ბის იმი­ჯე­ბი. მი­სი ნა­მუ­შევ­რე­ბი ჩვენს გო­ნე­ბა­სა და გრძნო­ბებ­ზე ყო­ველ­დღი­უ­რი მე­დი­ის იმ ალ­ქი­მი­უ­რი ზე­მოქ­მე­დე­ბას გა­მო­ხა­ტავს, რო­მე­ლიც მა­ნი­პუ­ლი­რებს ჩვე­ნით და ფან­ტას­მა­გო­რი­ულ ფორ­მებს აღ­წევს. შან­ტი გრუმ­ბი­ნის გა­მო­ფე­ნა სამ სხვა­დას­ხ­ვა პრო­ექ­ტად მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბას. „კე­ნო­ზი­სი“ (ძველ­ბერ­ძ­ნუ­ლი­დან „სი­ცა­რი­ე­ლე­სა“ და „დაც­ლას“ ნიშ­ნავს), „ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მო­ბა“ და „ინ (ინ­გ­ლი­სუ­რად - In არის ბო­ლო­სარ­თი „ში“) ფორ­მა­ცია“. ხე­ლო­ვა­ნი მე­დი­ის ფან­ტომს ტექ­ს­ტი­სა და გა­მო­სა­ხუ­ლე­ბის წაშ­ლი­სა და სიბ­რ­ტყე­ზე გა­და­ნა­წი­ლე­ბის გზით გვი­ხა­ტავს და ერ­თ­გ­ვა­რად პო­ე­ტუ­რად იყე­ნებს წაშ­ლი­ლის ანუ უკ­ვე არარ­სე­ბუ­ლის პირ­ველ­ყო­ფილ ძა­ლას. მი­სი კომ­პო­ზი­ცი­ე­ბი იმ ადა­მი­ა­ნებ­საც ჰგავს, რომ­ლე­ბიც ლუვ­რ­ში 1911 წელს მო­პა­რუ­ლი მო­ნა ლი­ზას ცა­რი­ე­ლი ად­გი­ლის სა­ნა­ხა­ვად რიგ­ში იდ­გ­ნენ, ერ­თ­მა მნახ­ველ­მა კი არარ­სე­ბულ შე­დევ­რ­თან ყვა­ვი­ლე­ბის თა­ი­გუ­ლიც კი და­დო.



    დღეს ბევ­რი მხატ­ვა­რი მუ­შა­ობს მას­მე­დი­ის სიმ­ბო­ლო­ე­ბი­თა და იმი­ჯე­ბით და ცდი­ლობს აჩ­ვე­ნოს იმ ღრმა, პრე­მორ­ბი­დუ­ლი გავ­ლე­ნის ხა­ტი, რო­მე­ლი­თაც მე­დია - მა­ნი­პუ­ლა­ტო­რი ჩვე­ნი დე­სენ­სი­ბი­ლი­ზა­ცი­ით ქვეც­ნო­ბი­ერ­სა და ცნო­ბი­ერ­ზე ბა­ტო­ნობს. მხატ­ვა­რი ამ გავ­ლე­ნის ჰი­პერ­ბო­ლი­ზა­ცი­ას ახ­დენს. ერთ-ერ­თი ნა­მუ­შე­ვა­რი „ორ­ფე­ო­სის მზე­რა“ გა­ზეთ NY Times - ის იმ ფო­ტო­ე­ბის გა­დი­დე­ბუ­ლი, 2555 ცა­ლი კვად­რა­ტუ­ლი ფორ­მის „პიკ­სე­ლე­ბის­გან“ შედ­გე­ბა, რომ­ლე­ბიც სა­ში­ნელ კად­რებს ასა­ხავს: ავ­ღა­ნეთ­ში მომ­ლოც­ვე­ლო­ბის დროს პა­კის­ტა­ნელ­მა სუ­ნი­ტებ­მა ში­ი­ტი მორ­წ­მუ­ნე­ე­ბი ააფეთ­ქეს. კომ­პო­ზი­ცი­ის ცენ­ტ­რ­ში რე­ლი­ე­ფი წინ გა­მო­წე­უ­ლია, თით­ქოს სივ­რ­ცის გარ­ღ­ვე­ვა უნ­და და ამ გზით ჩვენ­თან მი­ახ­ლო­ე­ბა. მას­ზე გა­მო­სა­ხუ­ლია მწვა­ნედ შე­მო­სი­ლი სა­სო­წარ­კ­ვე­თი­სა­გან აკივ­ლე­ბუ­ლი ქა­ლი, რო­მე­ლიც ჩვე­ნი სამ­ყა­როს „ტექ­ს­ტუ­რა­ში“ ინ­ტეგ­რირ­დე­ბის ილუ­ზი­ას ქმნის. მხატ­ვარს ამ ტრა­გე­დი­ა­ში დო­კუ­მენ­ტა­ლუ­რი ფო­ტოგ­რა­ფი­ის ენის ტრან­ს­ფორ­მა­ცი­ით თა­ვი­სი ორი­გი­ნა­ლუ­რი ენა შე­მო­აქვს: ქა­ლის სი­ლუ­ე­ტი იშ­ლე­ბა, ნა­წევ­რ­დე­ბა, თით­ქოს მის­სა­ვე სა­სო­წარ­კ­ვე­თა­ში ისიც „მარ­ტივ მამ­რავ­ლე­ბად“ იფ­ლი­თე­ბა; მის მწვა­ნე კა­ბას შა­ვი ფე­რის შე­მად­გე­ნე­ლი პა­ტა­რა კვად­რა­ტე­ბი აკ­რავს, რაც სიკ­ვ­დილს კი­დევ უფ­რო მუქ­სა და დეპ­რე­სი­ულს ხდის. შან­ტი გრუმ­ბი­ნის ერ­თ­გ­ვა­რი კრე­დოა ვერ­ნერ ჰერ­ცო­გის სიტყ­ვე­ბი: „რა გა­ვა­კე­თეთ ჩვენ ჩვე­ნი ხა­ტე­ბის­თ­ვის“... რო­გორც თა­ვად მხატ­ვა­რი ამ­ბობს, მი­სი შთა­გო­ნე­ბის წყა­როა ამ ხა­ტე­ბით თხრო­ბის ის­ტო­რი­უ­ლი ტრა­დი­ცია, რო­მე­ლიც მო­ი­ცავს მო­ნუს­კ­რიპ­ტებს, ვიტ­რა­ჟებს, ბი­ო­ლო­გი­უ­რი ფორ­მე­ბი­სა და ში­ნა­გა­ნი სივ­რ­ცის ურ­თი­ერ­თ­მი­მარ­თე­ბას, რო­ცა სა­კო­მუ­ნი­კა­ციო ენა ტექ­ს­ტად გად­რა­იქ­მ­ნე­ბა, ისე­ვე რო­გორც ტექ­ნი­კუ­რი შრიფ­ტი - სა­გა­ზე­თო „ნი­უ­სად“. მხატ­ვ­რის­თ­ვის კე­ნო­ზი­სის გა­მო­სახ­ვა არის მის მი­ერ­ვე ამ სამ­ყა­როს­გან გა­უცხო­ვე­ბის, სი­ცა­რი­ე­ლის გან­ც­დის დაძ­ლე­ვა და იმ მულ­ტი­მე­დი­ურ გზავ­ნი­ლად გა­დაქ­ცე­ვა, სა­დაც სა­გა­ზე­თი შაბ­ლო­ნე­ბი შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი „ახალ ამ­ბე­ბია“ და ვიბ­რი­რე­ბად მე­ლო­დი­ებს უფ­რო ჰგვა­ნან, ვიდ­რე შა­ვი პო­ლიგ­რა­ფი­უ­ლი სა­ღე­ბა­ვის ანა­ბეჭ­დებს.













    24 საათი 08.08.13

    No comments:

    Post a Comment