Wednesday, January 1, 2014

ბე­ქა გო­ჩი­აშ­ვი­ლის ჯა­რე­თო­ლო­გია


ქარ­თ­ველ ჯაზ-მუ­სი­კოსს ბე­ქა გო­ჩი­აშ­ვილს „კლა­ვი­შის ვუნ­დერ­კინდს“ უწო­დე­ბენ ისე­თი ცნო­ბი­ლი ჯაზ ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვე­ბი, რო­გო­რე­ბიც არი­ან ჰერ­ბი ჰენ­კო­კი, უეინ შორ­ტე­რი, ედი გო­მე­ზი, გე­რი პი­კო­კი და სხვე­ბი.

ბე­ქას ტა­ლანტს და შე­მოქ­მე­დე­ბას ოცი გრე­მის მფლო­ბე­ლი ჩიკ კო­რეა გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად აფა­სებს და მას „ქვეყ­ნის სა­უ­კე­თე­სო ელ­ჩად“ მო­იხ­სე­ნი­ებს.

ცნო­ბი­ლი კრი­ტი­კო­სი, ბილ მილ­კოვ­ს­კი, ჯგუფ Beka & Logic Project-ს თა­მა­მად ათავ­სებს იმა­ვე დო­ნე­ზე, რო­მელ­ზეც არი­ან ფი­უ­ჟე­ნის ჟან­რის ლე­გენ­და­რუ­ლი ჯგუ­ფე­ბი Return To Forever, Weather Report და Headhunter, რო­მელ­თა შემ­ქ­მ­ნე­ლე­ბი შე­სა­ბა­მი­სად არი­ან ჩიკ კო­რეა, ჯო ზა­ვი­ნუ­ლი და ჰერ­ბი ჰენ­კო­კი. ალ­ბო­მი Chillin’ in Batumi-ის მოს­მე­ნის შემ­დეგ, მი­სი აზ­რით „ფი­უ­ჟენს ბო­ლო 40 წლის მან­ძილ­ზე არ ჰქო­ნია ასე­თი ვირ­ტუ­ო­ზუ­ლი და ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლუ­რი ჟღე­რა­დო­ბა და არ ყო­ფი­ლა ასე პო­ზი­ტი­უ­რად და­მუხ­ტუ­ლი“.

ჯგუფს, Beka and Logic Project-ს ჯერ კი­დევ 2011 წელს ბა­თუმ­ში გა­მარ­თულ შა­ვი ზღვის ფეს­ტი­ვალ­ზე ჩა­ე­ყა­რა სა­ფუძ­ვე­ლი. მა­შინ 15 წლის ბე­ქა გო­ჩი­აშ­ვილ­მა თა­ვი­სი მუ­სი­კო­სე­ბი სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ჩა­იყ­ვა­ნა, ის ახალ­გაზ­რ­დე­ბი, რომ­ლე­ბიც ამე­რი­კა­ში „ჯემ სე­შინ­ზე“ გა­იც­ნო; ისი­ნი, რომ­ლებ­საც თა­ვად „მო­მა­ვალ, პო­ტენ­ცი­ურ ლე­გენ­დებს“ უწო­დებს.

- ჩე­მი ახ­ლობ­ლე­ბის, ნო­ნა და გია შენ­გე­ლა­ი­ე­ბის (მათ მე ჩემს მე­ო­რე ოჯახს ვუ­წო­დებ) რჩე­ვით ჯაზ კლუბ Creole -ში, სა­დაც ყო­ველ სამ­შა­ბათს ჯემ სე­ში­ნე­ბი ეწყო­ბო­და, სი­ა­რუ­ლი და­ვიწყე და ასე გა­ვი­ცა­ნი ის მუ­სი­კო­სე­ბი, რომ­ლებ­თან ერ­თა­და­ცაც შემ­დ­გომ­ში შა­ვი ზღვის ფეს­ტი­ვალ­ზე წას­ვ­ლა გა­დავ­წყ­ვი­ტე. ასე ჩა­მო­ყა­ლიბ­და ჩვე­ნი კვინ­ტე­ტი. - ამ­ბობს ბე­ქა. - ბა­თუმ­ში­ვე გა­ვი­ცა­ნი დი ჯეი ლო­ჯი­კი და ჩვენ ერ­თობ­ლი­ვად მუ­შა­ო­ბის იდე­აც დაგ­ვე­ბა­და. იქ იყო როი ჰარ­გ­რო­უს ძა­ლი­ან მა­გა­რი კვინ­ტე­ტი, რო­მელ­საც ჰყავ­და ვო­კა­ლის­ტი რე­ნე ნი­უ­ფი­ლი და სწო­რედ მა­შინ მი­ვი­ღე პირ­ვე­ლი დი­დი სტი­მუ­ლი და შთა­გო­ნე­ბა იმი­სა, რომ ბენ­დი აუცი­ლებ­ლად უნ­და ჩა­მო­მე­ყა­ლი­ბე­ბი­ნა. არა­და იმ დროს, ასე ვთქვათ - მუ­სი­კა­ლუ­რად სხვა­გან ვი­ყა­ვი. თუმ­ცა­ღა გეგ­მა­ში მსგავ­სი რამ სულ მქონ­და. 2012-ში სა­ქარ­თე­ლო­ში ჩა­ვიყ­ვა­ნე ჩე­მი მე­ო­რე კვინ­ტე­ტი: ვიქ­ტორ ბე­ი­ლი (იგი ჯა­კო პას­ტო­რი­უ­სის ტრა­გი­კუ­ლი სიკ­ვ­დი­ლის შემ­დეგ მი­სი შემ­ც­ვ­ლე­ლი იყო ბას-გი­ტა­რა­ზე ჯო ზა­ვი­ნუ­ლის ბენ­დ­ში Weather Report), ლე­ნი უაითი (ჩიკ კო­რე­ას­თან და მა­ილს დე­ვის­თან და­სარ­ტყამ ინ­ს­ტ­რუ­მენ­ტებ­ზე უკ­რავ­და), ლი­ო­ნელ ლო­უ­ე­კე (ჰერ­ბი ჰენ­კო­კის გი­ტა­რის­ტი) და საქ­სო­ფო­ნის­ტი ჯა­ლილ შო ჩე­მი ბენ­დის მუდ­მი­ვი წევ­რი...

რო­ცა ბა­თუმ­ში, Take Five -ში ჯემ სე­ში­ნებ­ზე მე და დი­ჯეი ლო­ჯიქ­მა თა­ვის ბენ­დ­თან ერ­თად და­ვუ­კა­რით, სწო­რედ მა­შინ გა­დავ­წყ­ვი­ტეთ (ბუ­ნებ­რი­ვია, გია და ნო­ნა შენ­გე­ლა­ი­ე­ბიც დაგ­ვეხ­მარ­ნენ), რომ უფ­რო სე­რი­ო­ზუ­ლად უნ­და მივ­დ­გო­მო­დით ამ საქ­მეს და დის­კი ჩაგ­ვე­წე­რა. და ასე და­ი­ბა­და Beka & Logic Project. ამი­ტო­მაც 2011 და 2012 წლე­ბი ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი იყო ჩემ­თ­ვის. აქ­ვე აუცი­ლებ­ლად მინ­და აღ­ვ­ნიშ­ნო ამ პრო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­ში შე­ტა­ნი­ლი წვლი­ლის­თ­ვის „ის­ტერნ პრო­მო­უ­შე­ნი“ და სა­ქარ­თ­ვე­ლოს კულ­ტუ­რის მა­შინ­დე­ლი მი­ნის­ტ­რი ნი­კა რუ­რუა.

- რა გაგ­რ­ძე­ლე­ბა მოჰ­ყ­ვა Take Five-ში და­ბა­დე­ბულ იდე­ას?

- გია შენ­გე­ლა­ი­ას შუ­ამ­დ­გომ­ლო­ბით გა­ვი­ცა­ნი გი­ორ­გი რა­მიშ­ვი­ლი, კომ­პა­ნია სილ­ქ­რო­უდ გრუ­პის და სიქ­ნე­ტის მფლო­ბე­ლი, რომ­ლის რე­კო­მენ­და­ცი­ით კომ­პა­ნია სილ­ქ­ნე­ტი ფი­ნან­სუ­რად და­მიდ­გა გვერ­დ­ში. ამ­გ­ვა­რად, წელს გა­ზაფხულ­ზე შევ­ქ­მე­ნი ჯგუ­ფი, Beka & Logic Project და ჩა­ვე­წე­რეთ ალ­ბო­მი, Chillin’ in Batumi, რომ­ლის საპ­რე­ზენ­ტა­ციო კონ­ცერ­ტი ამა­ვე კომ­პა­ნი­ის მხარ­და­ჭე­რით გა­ი­მარ­თე­ბა 10 დე­კემ­ბერს თბი­ლის­ში, რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რის დიდ სცე­ნა­ზე.

ჯგუ­ფი Beka & Logic Project-ში მე ვუკ­რავ აკუს­ტი­კურ რო­ი­ალ­სა და ელექ­ტ­რო-პი­ა­ნი­ნო­ზე, ბენ­დის წევ­რე­ბი კი არი­ან მსოფ­ლი­ო­ში სა­ხელ­გან­თ­ქ­მუ­ლი და ჯა­ზის სა­უ­კე­თე­სოდ აღი­ა­რე­ბულ ფეს­ტი­ვა­ლებ­ში (მათ შო­რის სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში) რე­გუ­ლა­რუ­ლად მო­ნა­წი­ლე მუ­სი­კო­სე­ბი - დი­ჯეი ლო­ჯი­ქი (ელექ­ტ­რო­ნუ­ლი მა­გი­და და მიქ­სე­რი), ჯე­იმს ჰარ­ტი (ელექ­ტ­რო-პი­ა­ნი­ნო), ლა­მონტ მა­კე­ი­ნი (ელექ­ტ­რო-ბას გი­ტა­რა), ჯა­ლილ შო (ალ­ტო-საქ­სო­ფო­ნი), ჯას­ტინ ტა­ი­სო­ნი (და­სარ­ტყა­მი ინ­ს­ტ­რუ­მენ­ტე­ბი) და ჯა­ზის და ჰიპ-ჰო­პის სა­უ­კე­თე­სო ათ ვო­კა­ლის­ტ­თა რიცხ­ვ­ში შე­მა­ვა­ლი მუ­სი­კო­სი, რე­ნე ნი­უ­ფი­ლი. ალ­ბო­მის პრო­დი­უ­სე­რე­ბი არი­ან გი­ორ­გი რა­მიშ­ვი­ლი და გია შენ­გე­ლაია. მი­სი ჩა­წე­რის ტექ­ნი­კუ­რი მხა­რე უზ­რუნ­ველ­ყო გრე­მის მფლო­ბელ­მა ინ­ჟი­ნერ­მა, პაბ­ლო არა­ი­ამ. ალ­ბო­მის ფო­ტო- გა­ფორ­მე­ბა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ი­ღო უინ­ტონ მარ­სა­ლი­სის და ჩიკ კო­რე­ას ფო­ტოგ­რაფ­მა, ერ­ნესტ გრე­გო­რიმ. ხო­ლო მის მხატ­ვ­რულ გა­ფორ­მე­ბა­ში, მხატ­ვ­რის რე­კო­მენ­დი­რე­ბა­ში, მა­სა­ლის (ალ­ბო­მის ყუ­თი და ქა­ღალ­დი) შერ­ჩე­ვა­ში და ჟღე­რა­დო­ბის დახ­ვე­წა­ში ჩვენ კონ­სულ­ტა­ცია გაგ­ვი­წია ცნო­ბილ­მა ჯაზ-აფი­სი­ო­ნა­დომ და სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ჯა­ზის პრო­მო­ტი­რე­ბა­ში უდი­დე­სი წვლი­ლის შემ­ტან­მა, ნი­კა რუ­რუ­ამ.

კონ­ცერტს კი Chillin’ in Batumi იმი­ტომ და­ვარ­ქ­ვით, რომ პრო­ექ­ტის მო­ნა­წი­ლე­ე­ბი, ასე ვქვათ, ბა­თუმ­ში გაც­ნო­ბი­ლი ხალ­ხია. მათ იცი­ან ვინ არი­ან ქარ­თ­ვე­ლე­ბი, მოს­წონთ და ისი­ნიც დარ­წ­მუნ­დ­ნენ იმა­ში, რა­საც ად­რე ვამ­ბობ­დი: ქარ­თ­ვე­ლი მსმე­ნე­ლი ძა­ლი­ან სე­რი­ო­ზუ­ლი მსმე­ნე­ლია.

- რამ­დე­ნა­დაც ვი­ცი სხვა პრო­ექ­ტიც გაქვს - თა­მაზ ყუ­რაშ­ვილ­თან და ჯას­ტინ ტა­ი­სონ­თან ერ­თად.

- თა­მაზ ყუ­რაშ­ვი­ლი ადა­მი­ა­ნია, რო­მე­ლიც, ფაქ­ტობ­რი­ვად, წარ­მო­ად­გენს მუ­სი­კო­სე­ბის სამ თა­ო­ბას და რაც მთა­ვა­რია, ჩვენ მუ­სი­კის ერთ სად­გურ­ზე ვდგა­ვართ, რად­გა­ნაც მთა­ვა­რი ჩვენ­თ­ვის არის მუ­სი­კა... თა­მა­ზი 7 წე­ლია ჩე­მი მე­გო­ბა­რი და მას­წავ­ლე­ბე­ლია - მარ­ტ­ში ინ­გ­ლის­ში კონ­ცერტს ვგეგ­მავთ. თუმ­ცა, ჩემს მუ­სი­კა­ლუ­რად ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­ში მთა­ვა­რი ადა­მი­ა­ნი მა­ინც ზუ­რა რა­მიშ­ვი­ლია, რო­მელ­მაც გამ­ზარ­და, რო­გორც მუ­სი­კო­სი და ყვე­ლა­ფე­რი კარ­გი რაც მაქვს, მის­გან ვის­წავ­ლე. ამ­ჟა­მად იგი თბი­ლის­ში ცხოვ­რობს და ახ­ლაც თუ რა­ი­მე მჭირ­დე­ბა, ისევ მას ვე­კითხე­ბი, რად­გა­ნაც სწავ­ლის სურ­ვი­ლი ული­მი­ტოა.

- ჯა­ზი­სად­მი ჩვენს და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბის ილუს­ტ­რა­ცი­აც ისიც ხომ არაა, რომ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ამ ადა­მი­ანს არ იც­ნო­ბენ?

- მა­შინ ჯა­ზი არ იყო ასე პო­პუ­ლა­რუ­ლი და ადა­მი­ა­ნე­ბი მას სე­რი­ო­ზუ­ლად არ უდ­გე­ბოდ­ნენ. შე­იძ­ლე­ბა უბ­რა­ლოდ არას­წო­რი დრო იყო. არა­და ზუ­რა არა­ვის­ზე ნაკ­ლე­ბი მუ­სი­კო­სი არაა.

- ბე­ქა, სა­კუ­თა­რი კომ­პი­ზი­ცი­ე­ბის გა­მო­ცე­მას ხომ არ აპი­რებ?

- 9 წლის ასა­კი­დან მუ­სი­კას ვწერ და, სა­ბედ­ნი­ე­როდ, მუ­ზა არ მიქ­რე­ბა. რამ­დე­ნი კარ­გი ადა­მი­ა­ნი ჩნდე­ბა ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში, იქ­ნე­ბა ეს მე­გო­ბა­რი, ლექ­ტო­რი, მენ­ტო­რი თუ უბ­რა­ლოდ ადა­მი­ა­ნე­ბა­თან კარ­გი ურ­თი­ერ­თო­ბის და­ბა­დე­ბა, მინ­და მათ­და­მი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა მუ­სი­კით გა­მოვ­ხა­ტო და, შე­სა­ბა­მი­სად, ამი­ტო­მაც არც მუ­ზა მიქ­რე­ბა. ჩე­მი სა­დე­ბი­უ­ტო ალ­ბო­მი, Beka Gochiashvili, შე­ი­ცავს ჩემს 7 კომ­პო­ზი­ცი­ას, ხო­ლო მე­ო­რე ალ­ბომ­ში, Chillin’ in Batumi, რო­მე­ლიც ამავ­დ­რო­უ­ლად ჩე­მი ახ­ლად­შექ­მ­ნი­ლი ბენ­დის, Beka & Logic Project-ის პირ­ვე­ლი ალ­ბო­მია, ათი­ვე კომ­პო­ზი­ცია ჩე­მია.

- აპი­რებ სწავ­ლის გაგ­რ­ძე­ლე­ბას?

- ამ­ჟა­მად „პრე-კო­ლეჯ­ში“ ვსწავ­ლობ, ვარ 17 წლის და ჯუ­ლი­არ­დის კო­ლე­ჯამ­დე 1 წე­ლი დამ­რ­ჩა. ფაქ­ტობ­რი­ვად, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, რომ ეს ფა­კულ­ტე­ტიც ჩემს გა­მო შე­იქ­მ­ნა და ჯერ -ჯე­რო­ბით, რო­გორც ვი­ცი, ერ­თა­დერ­თი სტუ­დენ­ტი ვარ. თუმ­ცა არა ვარ დარ­წ­მუ­ნე­ბუ­ლი, გა­ვარ­გ­ძე­ლებ თუ არა სწავ­ლას ჯუ­ლი­არ­დ­ში. ახ­ლა კი ვსწვა­ლობ ჯაზ ფორ­ტე­პი­ა­ნო­სა და კლა­სი­კუ­რი ფორ­ტე­პი­ა­ნოს ფა­კულ­ტეტ­ზე და პა­რა­ლე­ლუ­რად სხვა ჩვე­უ­ლებ­რივ საგ­ნებს ონ­ლა­ინ ვე­უფ­ლე­ბი, რა­საც აქ Home Schooling -ს უწო­დე­ბენ.

- რო­გორ ათავ­სებ?

- რა თქმა უნ­და, სხვა საგ­ნე­ბი მე­ო­რე­ხა­რის­ხო­ვა­ნია არაა და ისი­ნი ზო­გა­დი გან­თ­ლე­ბის­თ­ვის აუცი­ლე­ბე­ლია, მაგ­რამ მათ, ბუ­ნებ­რი­ვია, ცო­ტა დროს ვუთ­მობ და ყვე­ლა­ზე მეტს - მუ­სი­კას. შე­მუ­შა­ვე­ბუ­ლია ისე­თი სპეც­პ­როგ­რა­მა, რომ მე­ტი დრო მუ­სი­კას და­ვუთ­მო და გა­მოც­დაც ონ­ლა­ინ ჩა­ვა­ბა­რო. სხვაგ­ვა­რად ვე­რა­ფერს მო­ვას­წ­რებ­დი. მხო­ლოდ დაკ­ვ­რით ხომ არა ვარ და­კა­ვე­ბუ­ლი: რო­ცა ვამ­ბობ, რომ მთე­ლი დღე მუ­სი­კის ქვეშ ვარ, ვგუ­ლის­მობ იმას, რომ მოს­მე­ნებ­ზე, კონ­ცერ­ტებ­ზე დავ­დი­ვარ და კომ­პო­ზი­ცი­ებს ვწერ. ესაა ჩე­მი ცხოვ­რე­ბა - მუ­სი­კა. მაქ­სი­მა­ლუ­არდ ვცდი­ლობ, რომ რაც შე­მიძ­ლია მე­ტი ვის­წავ­ლო. ჩე­მი ლექ­ტო­რე­ბი კი არა­ინ გა­მო­ჩე­ნი­ლი მუ­სი­კო­სე­ბი: ფრენკ კიმ­ბ­რო ჯუ­ლი­არ­დ­ში, ხო­ლო ფრედ ჰერ­ში­სა და და­ნი­ლო პე­რე­ზი­სა­გან კერ­ძო კლა­სებს პე­რი­ო­დუ­ლად ვი­ღებ.

- შე­იძ­ლე­ბა ვინ­მეს გა­უჩ­ნ­დეს აზ­რი, რომ ჯა­ზი მუ­სი­კის ისე­თი სფე­როა, რო­ცა ვირ­ტუ­ო­ზი ხარ, რა­ღა უნ­და ის­წავ­ლო?

- სწავ­ლის პრო­ცე­სი ტვინს ავი­თა­რებს და ის, რა­საც სწავ­ლობ დი­დად მოგ­წონს თუ არა, გა­მოც­დი­ლე­ბას გმა­ტებს და საქ­მი­სად­მი შენს და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას აყა­ლი­ბებს. აი, მა­გა­ლი­თად, წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, რომ ალ­ბომ­ში ხუ­თი ნა­ხა­ტია... და ეს მე­ხუ­თე, ასე ვთქვათ, უკა­ნას­კ­ნე­ლი ნა­ხა­ტი გა­მო­დის. თუმ­ცა, რა­ღაც მო­მენ­ტ­ში იგი უვე მე­ხუ­თე არაა, არა­მედ რი­გი­თია. ჩნდე­ბა მე­ა­თე ნა­ხა­ტი და რა­ღაც პე­რი­ო­დის შემ­დეგ ისიც რი­გი­თია. ასეა სწავ­ლის პრო­ცე­სიც. ვე­რა­სო­დეს და­ას­რუ­ლებ. და რო­ცა ადა­მი­ა­ნი ამ­ბობს, რომ უკ­ვე მორ­ჩა სწავ­ლას, ეს სა­კუ­თა­რი თა­ვის უიმე­დო­ბა­ზე მი­უ­თი­თებს. არა­და მთა­ვა­რია სა­კუ­თა­რი თა­ვის იმე­დი გქონ­დეს, რაც ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია. რო­ცა სწავ­ლის მო­ტი­ვა­ცია გიქ­რე­ბა, არ იმ­სა­ხუ­რებ იყო ისე­თი, რო­გო­რიც გინ­და ყო­ფი­ლი­ყა­ვი. შე­იძ­ლე­ბა ათ­ჯერ წა­ი­კითხო ერ­თი და იგი­ვე წიგ­ნი და ათ­ჯერ­ვე ახა­ლი რამ აღ­მო­ა­ჩი­ნო მას­ში. ცოდ­ნის მი­ღე­ბა ამო­უ­წუ­რა­ვი პრო­ცე­სია. ასე მგო­ნია, რომ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში სტუ­დენ­ტებს სწავ­ლის ეში­ნი­ათ. არა­და სწავ­ლას უნ­და ემე­გობ­რო და თუ ამას ნა­ძა­ლა­დე­ვად გა­ა­კე­თებ, ეს ფორ­მ­ლა­ურ - კომ­პი­უ­ტე­რუ­ლი სწავ­ლა იქ­ნე­ბა და დრო­ის უქ­მად კარ­გ­ვა.

- არა­ერთ სა­მუ­სი­კო სას­წავ­ლე­ბელ­ში ბით­ლო­ლო­გი­ის კურსს კითხუ­ლო­ბენ და პრო­ფე­სუ­რა ამ სა­განს სრუ­ლი სე­ი­ო­ზუ­ლო­ბით ას­წავ­ლის. შე­ნი ნე­ბა რომ იყოს, ჯა­ზის ფა­კულ­ტეტ­ზე რა სა­განს შე­მო­ი­ღებ­დი?

- ქით ჯა­რე­თის! ჯა­რე­თო­ლო­გი­ას! ვფიქ­რობ, რომ ამე­რი­კა­შიც არ იცი­ან ჯე­როვ­ნად თუ ვი­ნაა ჯა­რე­თი. გარ­და იმი­სა, რომ იგი ბიპ ბო­პის გე­ნი­ო­სია, თა­მა­მად შეგ­ვიძ­ლია ვთქვათ, რომ ჯა­ზის სფე­რო­ში იგი ბა­ხის, ბეთ­ჰო­ვე­ნი­სა და მო­ცარ­ტის გვერ­დით დგას. მან თა­ვი­სი იმ­პ­რო­ვი­ზა­ცი­ე­ბით მუ­სი­კა უკ­ვ­და­ვი გა­ხა­და. ჩე­მი ნე­ბა რომ იყოს, ჯა­რე­თის ბგე­რის ფა­კულ­ტეტ­საც კი გავ­ხ­ს­ნი­დი. და თუ ვერ ავ­ხ­ს­ნით მის ბგე­რას, მა­შინ მის ბგე­რას უბ­რა­ლოდ უნ­და გა­ვუ­გოთ. ჯერ კი იმით და­ვიწყებ­დი, რომ ვას­წავ­ლი­დი, თუ რა­ტომ არ უნ­და მი­აქ­ცი­ონ ყუ­რადღე­ბა დაკ­ვ­რის დროს მის ფეხ­ზე წა­მოდ­გო­მა­სა და ხმებს, რო­მელ­საც იგი დაკ­ვ­რის დროს გა­მოს­ცემს... და ვას­წავ­ლი­დი რას უნ­და მი­აქ­ცი­ონ ყუ­რადღე­ბა. ამა­ვე დროს დიდ ყუ­რადღე­ბას მი­ვაქ­ცევ­დი კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კის შეს­წავ­ლას და ზო­გა­და­დაც: ის, ვი­საც უნ­და ჯაზს და­ე­უფ­ლოს, მუ­სი­კის სა­ძირ­კ­ვე­ლი -კლა­სი­კუ­რი გა­ნათ­ლე­ბაც უნ­და ჰქონ­დეს.

- ცო­ტა რთუ­ლი წარ­მო­სად­გე­ნია ჯა­ზის თე­ო­რია - სოლ­ფე­ჯიო...

- შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, რომ არც მე ვგიჟ­დე­ბი სოლ­ფე­ჯი­ო­ზე, მაგ­რამ ვსწავ­ლობ. მათ შო­რის, იმ­პ­რო­ვი­ზა­ცი­ის თე­ო­რი­ას. ჯა­ზი არის თა­ვი­სუფ­ლე­ბა რა­ღაც ფარ­გ­ლებს შიგ­ნით. ეს ფარ­გ­ლე­ბი კი შემ­დე­გია: აუცი­ლე­ბე­ლად მოს­მე­ნი­ლი უნ­და გქონ­დეს ჩარ­ლი პარ­კე­რი და სვინ­გი. ჯა­ზი სვინ­გის გა­რე­შე არ არ­სე­ბობს. გას­წავ­ლი­ან რას და ვის უნ­და მო­უს­მი­ნო. ვინ რი­თი ჰგავს სხვას, რა გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბა აქვთ და ა.შ. ჯაზს თა­ვი­სი თე­ო­რია აქვს, რო­მე­ლიც აუცი­ლებ­ლად უნ­და იცო­დე... ჯერ უნ­და მო­ის­მი­ნო, მო­გე­წო­ნოს და მე­რე შე­არ­ჩიო შე­ნი სტი­ლი. მაგ­რამ ჯა­რე­თი მა­ინც სხვა კა­ტე­გო­რიაა, იგი სულ სხვა გა­ლაქ­ტი­კა­შია და სხვა­დას­ხ­ვა ჯა­რე­თებს მო­ი­ცავს.

- ბუ­ნებ­რი­ვია, ჯაზ­მე­ნე­ბი ერ­თ­მა­ნე­თის გავ­ლე­ნის ქვეშ ექ­ცე­ვი­ან და ძა­ლი­ა­ნაც ეტყო­ბათ.

- რა­საკ­ვი­რე­ლია. მაგ­რამ უნ­და გან­ვას­ხ­ვა­ვოთ გავ­ლე­ნა და მიმ­ნ­გ­ვა­ნე­ბა. აუცი­ლებ­ლად უნ­და გეტყო­ბო­დეს ვინ­მეს გავ­ლე­ნა, ამას ჯაზ­ში ვერ­სად გა­ექ­ცე­ვი. ჯა­რე­თის სტი­ლი ძა­ლი­ან გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლია და თან ისე­თია, რომ ყვე­ლა­სა­გან გა­ვარ­ჩევ. ერ­თი თა­ო­ბის მუ­სი­კო­სებს ძა­ლი­ან ეტყო­ბათ წი­ნა­მორ­ბე­დი­სა და ერ­თ­მა­ნე­თის გავ­ლე­ნა. მე, ბუ­ნებ­რი­ვია, ჯა­რე­თის გავ­ლე­ნის ქვეშ ვარ. თა­ვი­დან­ვე მი­სი გავ­ლე­ნის ქვეშ ვი­ყა­ვი... და ზუ­რა რა­მიშ­ვი­ლის. მე მის ფა­კულ­ტეტ­საც გავ­ხ­ს­ნი­დი. ჯა­რე­თის და რა­მიშ­ვი­ლის.

24 საათი 07.12.13

No comments:

Post a Comment